Podněty, připomínky, stížnosti
Vyjádřením Vaší nespokojenosti, podnětu nebo připomínky ke způsobu poskytování naší sociální služby nám pomáháte zvyšovat její kvalitu. Uživatelé či jejich zástupci, pracovníci, opatrovníci, rodinní příslušníci nebo jiné osoby z řad veřejnosti mohou podat stížnost
- formou ústní (osobně či telefonicky),
- formou písemnou (e-mail, pošta) a to i anonymně,
- pomocí formuláře pro podání stížnosti
- uživatelé mohou vznést stížnosti, připomínky, podněty na poradě uživatelů, která se koná každý za měsíc,
- vložením připomínky nebo stížnosti do „Schránky na stížnosti“ na chodbě v zařízení,
- uživatelé mohou stížnost sdělit klíčovým pracovníkům, vedoucí služby, sociálnímu pracovníkovi, ostatním pracovníkům služby, a to i prostřednictvím zastupující osoby (např. rodinný příslušník, opatrovník, přítel atd.). Uvedené osoby stížnost zapíší a neprodleně předají vedoucí služby případně jejímu nadřízenému, pokud se stížnost týká její osoby, k vyřízení.
Při řešení stížností
- je vždy jednáno se všemi osobami, kterých se stížnost bezprostředně týká, a všem zúčastněným stranám je dána možnost vyjádřit se. O jednání je učiněn zápis.
- O stížnosti a způsobu jejího řešení je uživatel vždy písemně informován, popř. jiná zastupující osoba.
- Pověřeným pracovníkem k vyřízení stížností je vedoucí služby, ve výjimečných případech (např. hrozí-li střet zájmů, obava z podjatosti apod.) může být vyřízením stížnosti pověřen jiný vedoucí pracovník.
- Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů ode dne převzetí, v případě složité stížnosti lze termín prodloužit na období 60 dnů. O prodloužení lhůty je stěžovatel (příp. jeho zastupující osoba) písemně informován .
- V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti má stěžovatel možnost obrátit se na nezávislý orgán, např. na zřizovatele, ministerstvo (MPSV) i na instituce, které se zabývají ochranou lidských a občanských práv.